prof.dr.ing.M. MIHAILESCU

Nascut in 1920 la Brasov
Diplomat al Facultatii de Constructii Civile a Politehnicii Bucuresti in 1944.

I. DISTINCTII

• Premiat la absolvirea facultatii cu premiul “VASILESCU CARPEN” pentru cel mai bun proiect de an in 1944;
• 1957 premiul “AUREL VLAICU” al Academiei Republicii Populare Romane pentru lucrarea “INVELITORI SUBTIRI”(referent Acad. Caius Iacob);
• 1967 premiul Ministerului Educatiei si Invatamantului pentru “CERCETARILE SI PROIECTAREA INVELITORII HIPERBOLICE A CLADIRII DE CALATORI PREDEAL” (Ministru Acad. Stefan Balan);
• Distins, impreuna cu colaboratorii, cu Premiul I al Ministerului de Constructii Industriale in 1977 pentru DEPOZITUL DE INGRASAMINTE CHIMICE din Bacau;
• Distins, impreuna cu colaboratorii, cu Premiul I al Ministerului Industriei Usoare in 1978 pentru proiectul “STRUCTURA PREFABRICATA TIP SHED, INCLUZAND CANALE DE VENTILATIE, EXECUTATA PRIN CENTRIFUGARE”. Lucrarea a obtinut MEDALIA DE ARGINT la Expozitia de Inventii Geneva 1978;
• Distins, impreuna cu colaboratorii, cu Premiul I al Ministerului de Constructii Industriale in 1978 pentru “CERCETARILE SI PROIECTUL DECANTOARELOR INDUSTRIALE DIN PREFABRICATE DE BETON”.

II. POSTURI OCUPATE

• Decembrie 1944 asistent la Catedra de beton armat-prof. Hangan –Politehnica Bucuresti;
• Decembrie 1947 sef de lucrari la Catedra de beton armat, Facultatea Drumuri si Poduri-prof G. Calin, Politehnica Bucuresti;
• Decembrie 1944 numit inginer ordinar la Ministerul Lucrarilor Publice;
• Februarie 1947- numit inginer principal in primul Institut de Proiectare si Cercetare al Ministerului de Transporturi din Bucuresti;
• Ianuarie 1949 – numit colaborator stiintific al Institutului de Mecanica Aplicata al Academiei Republicii Populare Romania- Grupul Acad. Nicolae Profiri;
• Ianuarie 1953 – delegat sef al Departamentului pentru Mecasnica Solidului dun Institutul de Mecanuca Aplicata, dir. Acad. Elie Carafoli;
• Octombrie 1952- profesor pentru constructii din beton armat la Academia Tehnica Militara-Bucuresti;
• Februarie 1959- numit sef de atelier in Institutul de Proiectari Constructii Tip;
• Septembrie 1964- numit prin concurs profesor plin la Catedra de beton armat a Institutului Politehnic din Cluj Napoca;
• Septembrie 1965- numit sef de catedra al Catedrei de Constructii de Beton armat si Tehnologia lucrarilor de constructii, Institutul Politehnic din Cluj Napoca;
• Februarie 1968- numit conducator de doctorate in specialitatea de beton armat (a condos pana la sustinerea in fata comisiei 25 de teze de doctorat);
• Din 1966 a functionat ca expert la Ministerul de Transporturi pentru proiectarea unor cladiri de calatori (Birlad, Baia Mare, Medias) si la Ministerul Energiei Electrice pentru executia Barajului Tarnita de langa Cluj, si alte amenajari hidrotehnice.

III. PARTICIPARI LA MANIFESTARI INTERNATIONALE

A participat personal sau cu comunicari:

• IASS ( International Association for Shell and Spatial Structures): Congres la Oslo in 1957, Madrid 1960, Colocviu la Dresda 1962, Congres la Mexico City 1967, Simpozion la Weimar 1968, Congres la Madrid 1969, Simpozion la Alma-Ata 1977, Congres la Madrid 1979, Simpozion Culu 1980, Simpozion Osaka 1986, Simpozion Thesaloniki 1986, Simpozion Istanbul 1988, Simpozion Bratislava 1976, Simpozion Dresda si Cottbus 1990, Toronto 1992;
• PIP (Federation Internationale de la Precontrainte) Congres New York 1964, Congres London 1978, Symposis FIP Bucuresti 1980, Budapesta 1992;
• RILEM (Reunion Internationale de Laboratoires des Essais de Materiaux) Colocviu sept. 1969 Bucuresti;
• IABSE (International Association for Bridge and Structural Engineering) al II-lea Congres Viena 1980;
• CIS (Conseil Intern. Du Batiment) Simpozion International Iasi 1981;
• International Society for history of science. Congres in Bucuresti 1981.

IV. PROIECTE ELABORATE SINGUR SAU CU COLABORATORI

Dintre cele peste 180 de proiecte elaborate, urmatoarele sunt remarcabile pentru orginalitatea conceptiei structurale si rezolvarea tehnologiei de executie:

1. Depozitul de locomotive din Brasov-1947. La acel timp cea mai mare cladire de acest tip, cu supfarata de 15.000mp, cu 40 de invelitori conoidale si 5 invelitori sferoidale din beton armat.
2. Fundatia morii rotative de ziare de la Complexul tipografic Baneasa, 1949
3. Structurile den beton armat pentru spalatoriile de carbine de la Petrila si Lupeni, 1950
4. Tunelul aerodynamic subsonic al Institutului de Mecanica aplicata-Bucuresti-Militari, 1953
5. Invelitori tip shed in forma de S pentru acoperisuri industriale, solutie citata in numeroase carti si reviste internationale si reluata in proiecte executate in Elvetia si Germania.
6. Un tip de structura pentru silozuri de cereale, 1960-1962, executata in 27 de localitati, avand o fundatie chesonata originala
7. Acoperisul cladirii de calatori Predeal-1961- cu forma de hiprboloid parabolic asimetric
8. Cladirea de calatori din Brasov-1962- formata dintr-un numar de marchize de forma cilindrica precomprimate, cu lungimea generatoare de 21 m si u acoperis central desfasurat pe o arie de 900 mp
9. Cladirea de calatori din Barlad, 1963, a carei acoperis este format din 12 invelitori de forma paraboloid hyperbolic, executate din beton
10. Cladirea pavilionului de ape minerale de la Olanesti, 1964
11. Acoperisul cladirii de sport de la Onesti, 1965
12. Cladirea de expozitie a camerei de comert din Cluj
13. Proiect de acoperis in forma de scoica pentru o piata agroalimentara, cuprinzand o arie trapezoidala de (80+40)x 40 mp. Proiectul a fost publicat la Congresul IASS de la Ouly si ulterior dupa modelul lui s-a executat o piata acoperita la Perpignon, Franta.
14. Cladiri etajate tip tub, alcatuite din elemente prefabricate, solutie aplicata pentru prima data in Romania cu numeroase aspecte originale privind forma elementelor si imbinarea dintre ele. (Sf. Gheorghe, Sibiu, Brasov, Zalau, Dej, Campia Turzii, Cluj)
15. Cladirea Fabricii de medicamente din Tg. Mures, 1988, alcatuita din plansee dala chesonate asamblate in postcomprimare pe doua directii.
16. Structura acoperisului depozitului de ingrasaminte din Complexul CIC Bacau, 1978, din prefabricate cu profil subtire si precomprimat, avand fiecare greutatea de 34 tone. Deschiderea halei este de 60 m, iar indicii de consum foarte avantajos de circa 16 kg de otel pe mp si 5 cm grosime medie de beton.
17. Structura acoperisului depozitului de ingrasaminte de la Combinatul chimic Fagaras, 1980. Solutia consta in cadre realizate din elemente cu profil perforat, acoperind o deschidere de 30m. Executia prevede prefabricarea integrala a structurii iar conceptia structurala se bazeaza pe introducerea unor hobane pretensionate care sa creeze o stare avantajoasa de eforturi.
18. Consolidari efectuate prin modificarea schemei statice la cladiri avariate de cutremur sau de coroziunea provocata de agenti agresivi chimici (acid clorhidric, acid sulfuric). Intreprinderea de constructii CF din Calea Grivitei Bucuresti, Uzinele chimice Turda, Cladirea de asamblare a autocamioanelor de la Intreprinderea Steagul Rosu Brasov.

Comentarii

  • Khalid Hazymeh  On 15 Septembrie 2011 at 23:11

    My name is Khalid Hazymeh from Jordan I graduated from Cluj Politechic ,from time to time I open Cluj web site page while I am looking over I have seen your photo you are my profesor in 1982 you give me lecture in concrete (Placi Subtire-Beton) , by that time you are Gentalman and very hounest and good with foregine students.
    With my best regards
    Engineer Khalid

    • arhiprofesor  On 16 Septembrie 2011 at 6:47

      I think you was a student of Mr.Prof.Mircea Mihailescu in Cluj. Mr.Prof.Mircea Mihailescu was one of the top civil engineers of Romania. Unfortunately he is not anymore with us, but I had the honor to offer him the prize Radu Agent for his exceptional activity as professor at Polytechnic Institute in Cluj. My father, Radu Agent, was one of his good friends and a specialist in the engineering of „pinze subtiri” too. Thanks for visiting my blog and for your comment. You are welcome anytime.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: